EFSİAD

ALMANYA SEYAHATİMİZİ GERÇEKLEŞTİRDİK

Daha önce duyurusunu yaptığımız üzere 24-27 Ekim 2017 tarihleri arasında Almanya’ya teknik gezimizi gerçekleştirmiş bulunmaktayız. Gezimize Efsiad Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Mehmet Özdeşlik Başkanlığında sektörümüzden 37 kişi katılmıştır.

Seyahatimizin ilk gününün birinci bölümünde Hannover’de bulunan Petrofer GMBH fabrikasını gezme fırsatını bulduk. Planlandığı gibi yaklaşık 2 saat süren gezimiz öncesi bizlere Petrofer’i tanıtan Sayın Dr. Heinz Peter JUDENAU ve Sayın Atilla Koçak beye teşekkürlerimizi iletiyoruz.  Gezi Sonunda Dr. JUDENAU’ya Efsiad Yönetim Kurulu Başkanımız Mehmet Özdeşlik tarafından Türkiye’den getirdiğimiz el yapımı çinimizi takdim ederek teşekkürlerini iletti.

Birinci günümüzün ikinci bölümünde Petroferin ardından yaklaşık 2 saat süren yolculuğun ardından Osnaburg’de bulunan Kromschroder-Honeywell fabrikası idi. Honeywell fabrikası da planlandığı üzere yaklaşık 2-2,5 saat sürdü.  Burada bizleri karşılayan Sayın Gerrit  Wohlschlaeger ve Christoper Hölscher ile  gezi boyunca bizlere eşlik eden Sayın Kamil Arda Ülgen’e teşekkür ediyoruz. Tesis gezisi sonrası Efsiad üyeleri için akşam yemeği organize eden Honeywell yetkililerine ve bu geziye öncülük eden Önder Mühendislik Genel Müdür Yardımcısı Sayın Kamil Arda Ülgen’e teşekkürlerimizi iletiyoruz. Gerrit  Wohlschlaeger ve Christoper Hölscher’e ayrı ayrı el yapımı çinilerimizi yönetim kurulu başkanımız Mehmet Özdeşlik tarafından  takdim ettik.  24 Ekim günü çok yoğun geçen programın ardından otelimize yerleşmek üzere ikinci durağımız olan Köln’e saat 12 gibi ulaştık.

İkinci gün HK2017 fuarını ziyaret etmek üzere sabah saatlerinde Köln Messe fuar alanına ulaşıldı. Üyelerimizin tamamı sabah saatlerinde fuar alanına giriş yaparak çeşitli ziyaret ve temaslarda bulundular. Fuarda katılımcı olan Türk firmalarımız Sistem Teknik A.Ş. , 3E Mühendislik ve Osaka Tel firmaları da bizleri gururlandırdı. Üç firmamızın da başarılı bir fuar geçirdiğini ümid ediyoruz. Fuar ziyaretinin ardından üyelerimiz Köln şehir gezisine katıldılar. Bazı üyelerimiz Ren Nehri kenarında fotoğraf çekip gün batımını izlerken bazıları Köln Katedralini ve diğer turistik yerleri ziyaret ettiler.

Üçüncü gün ise sabah kahvaltısının ardında WS Brülör firmasını ziyaret etmek üzere Köln - Stutgart yolculuğumuz başladı. Yaklaşık 4.5 saat süren yolculuk esnasında otobüsümüzün mikrofonundan bütün firmalarımıza firmalarını ve kendilerini tanıtma fırsatı verildi ve birçok firma bu sayede tanışma fırsatı sağladı. Saat 13:30’da WS Brülör firmasına ulaşıldı. Burada bizi firma yetkililerinden Julia Snider ve Cihan Balaban  karşıladılar. WS fabrika gezisini saat 16 gibi tamamladık. WS firmasında da yine el yapımı çinilerimizi WS firmasından Julia Snider’a  başkan yardımcımız Cihan Acaroğlu tarafından takdim edildi. Bizleri Stutgartta WS fabrikasında karşılayan Sayın Cihan Balaban’a teşekkürlerimizi sunarız. Üçüncü gün 16’dan sonra ise Stutgart şehir merkezinde bulunan  otelimize yerleştik. Ardından birçok üyemiz Stutgart merkezinde alışveriş yaptı.

Dördüncü gün ise öğleden önce Karl Dungs firması ziyaret edildi.  Karl Dungs Türkiye temsilcisi Sayın Murat Gül ve Sayın Sultan Orenay eşliğinde gidilen fabrikada bizleri firmanın  Ceosu Mr. Karl Dungs karşıladı. Yaklaşık bir saatlik firma tanıtımının ardından gruplara bölünülerek Dungs Tesislerini gezdirdiler. Öncesinde Efsiad Başkan Yardımcımız Sayın Cihan Acaroğlu tarafından el yapımı çinilerimizden  Karl Dungs Ceosu Mr. Karl Dungs’a takdim edildi. Dungs fabrika turumuz da ikiye bölünülerek Sayın Murat Gül ve  Sultan Orenay eşliğinde ve Mr. Markus Munz ve Mr. Geywitz mihmandarlığında gerçekleşti. Yaklaşık 2 saat süren gezinin ardından bizlere öğlen yemeği ve çeşitli hediyeler sunan firma yetkililerine teşekkür ediyoruz. Stutgartta bizlere gösterdikleri yakın ilgi için Karl Dungs Türkiye Genel Müdürü Sayın Murat Gül’e teşekkürlerimizi sunarız.

Son gün Dungs ziyaretinin ardından program sarkmasına rağmen planlandığı üzere Mercedes Müzesini ziyaret ettik. Çok hızlı ziyaret etmemize rağmen 18. Yüzyıldan günümüze otomotiv  teknolojisinin geldiği  teknoloji yolculuğunu  yeniden yaşayarak görme fırsatı bulduk. Mercedes  Müzesi ziyaretinin ardından Türkiye’ye dönmek üzere Stutgart havaalanına geçildi.

Derneğimiz henüz 1,5 yaşında olmasına rağmen sektörümüzü aynı masa etrafında toplamayı başarıp sektörümüzü her mecrada temsil etmeye başladı ve bu eksende düzenlediğimiz ilk yurtdışı ziyaretimiz oldukça başarılı geçti. Diğer taraftan ilk  yurtdışı gezimiz sayesinde yeni dostluklar da kurulmuş oldu. Birlikte Daha Güçlüyüz.